The Grand Canyon en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niki Nijboer - WaarBenJij.nu The Grand Canyon en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niki Nijboer - WaarBenJij.nu

The Grand Canyon en Las Vegas

Door: Niki

Blijf op de hoogte en volg Niki

24 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na heerlijk te hebben geslapen in ons motel, hebben we vanochtend vroeg onze koffers gepakt om weer verder te toeren.
Next stop, Gand Canyon National park!
Maar eerst moesten we natuurlijk ontbijten.. Ja.. de Mac Donalds was lekker dichtbij dus we dachten ons direct maar te storten in de wereld van fast food. Pancakes, scrambled eggs, toast, een muffin en een "smoothie". Wat wij in Nederland verstaan onder een smoothie (je weet wel met vers fruit, ijs en een beetje magere yoghurt..) Dat kennen ze hier niet! Ik geloof dat ik na deze trip een nieuw gebit nodig heb, ZO.VEEL.SUIKER.. Maar goed.. weten we dat ook weer!

Het is ongeveer 10 minuten rijden van ons motel naar de ingang van het national park. Bij de slagboom kun je een kaartje kopen per auto, deze kost 30 euro. Je kunt ook kiezen voor een Annual pass, met deze pas krijg je toegang tot alle Nationale Parken in Amerika en deze is een jaar geldig. Je betaald 80 Euro maar als je je bedenkt dat alle parken zo rond de 30 euro zijn, dan kan dit makkelijk uit.

Omdat dit park zo groot is, en dan bedoel ik GROOT, als in kilometers lang, hebben we van te voren een beetje uitzocht waar je het mooiste uitzicht over de canyon hebt. Hiervoor zijn we naar Desert View gereden. Dit is ongeveer 30 minuten rijden vanaf de ingang. Onderweg kom je natuurlijk ook kleine stops tegen waar je ook foto's kunt maken.
Het was echt adembenemend! Zo uitgestrekt! Ik heb het gevoel dat de hele canyon net zo groot is als heel Nederland.. Prachtig! Het heeft zijn plekje op de lijst van 1 van de 7 wereldwonderen zeker verdiend.

Aan het einde van de middag zijn we richting Las Vegas gereden.
Marcel wilde graag de Hoover Dam zien, dus dat hebben we gedaan.
De Hoover Dam ligt precies op de grens tussen Arizona en Nevada. Ik kan nu de hele geschiedenis gaan vertellen over die Hoover Dam maar iedereen weet wikipedia wel te vinden geloof ik ....
Je zag langzaam de temperatuur stijgen naarmate we dichterbij het woestijngebied kwamen. Pas toen we uit onze, met (gelukkig) airco voorziene 4 wieler stapten, zeiden we pas echt, wat een HITTE.
Foto's maken en snel weer doorrijden naar Las Vegas!

Ons hotel zit midden op de strip van Down town Las Vegas.
Voor Wifi rekenen ze 10 dollar, waarom?? Ik dacht dat wifi inmiddels een service is, wat je gewoon aanbied vanuit het hotel. Beetje jammer..
Dus, je denkt ik heb een goedkope kamer voor 44 euro per nacht maar je betaald dus nog 10 doller per dag voor eventueel wifi, je auto wordt voorgereden en weer opgehaald, klinkt ook leuk maar de meneer die je auto haalt verwacht ook een fooi!
Ach.. het is Vegas.. daar moet je (schijnbaar) het geld laten rollen.. so we might as well go with the flow!
We zitten aan een straat vol met casino's en.. de vreemdste mensen.. casino's... eettenten.. en zei ik al casino's? Feesten en geld uitgeven, dat is waar het hier om draait, wat een bizarre wereld.

Het is laat, tijd om te slapen!

Good Night!

• 27 Augustus 2016 - 22:27

Edith:

Dat was een hele lange reis naar jullie eerste overnachtingsadres aan de andere kant van de oceaan. Ik kan me voorstellen dat jullie heerlijk hebben geslapen.
    Ik schrijf mijn reactie op 27 augustus 22.30 uur (Ned. tijd). Jullie zijn nu vast al gewend aan het tijdsverschil en de hitte.
    Wifi is helaas niet overal gratis. Vaak geldt dat ook voor airco. Ik kan me niet voorstellen dat daar waar jullie zijn apart voor airco betaald moet worden.
    Via de foto's zie ik in welke mooie omgeving jullie je bevinden. Have a good time and enjoy yourself!