Vertrek - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Niki Nijboer - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Niki Nijboer - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Niki

Blijf op de hoogte en volg Niki

23 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Het is 22:00 en marcel besluit om toch nog even naar bed te gaan.
Hij rijdt naar Dusseldorf dus een beetje slaap is toch wel nodig. Mijn ervaring met kort slapen is meestal dat ik daar meer kapot van ben dan wanneer ik een paar uurtjes slaap, dus ik besluit om wakker te blijven.
Om 01:00 vertrekken we richting Dusseldorf. Ik hoor mezelf nog zeggen dat ik niet wil slapen en wakker wil blijven voor Marcel. Missie mislukt..
Na 2,5 uur rijden komen we aan bij de parkeerservice die we van te voren hadden geboekt. Het zag er ietwat “creapy” uit en uiteraard spraken ze alleen maar Duits. Ik hoop dan ook van harte dat we onze auto in normale staat weer aantreffen bij thuiskomst.. wordt vervolgd..

Om 06:20 vertrok ons vliegtuig naar Amsterdam. Amsterdam? Ja juist.. Amsterdam! Een tip voor alle budget reizigers; het loont soms om goed te zoeken naar vliegtickets en niet de eerste beste te boeken. Het scheelde ons bijna 400 euro per persoon omdat we vanaf Dusseldorf vlogen. Je moet er iets eerder voor uit je bed en je zult het vreemd vinden om vervolgens in eigen land een tussenstop te maken, maar dat is 800 euro zeker waard. Daarnaast vlogen we ook gewoon met KLM, wat ik zelf heel prettig vind.

Inmiddels is het 09:50 en vertrekken we rechtstreeks van Amsterdam naar Los Angeles.
10 uur en 45 minuten zal de reis bedragen. De eerste 6 uren gaan prima maar daarna weet je niet meer hoe je moet zitten en ga je aftellen. Beenruimte in economy class is echt vreselijk, zelfs voor mij! En dan ben ik kleiner dan de gemiddelde vrouw.

Om 11:45, Amerikaanse tijd, komen we aan op de luchthaven van Los Angeles. Controle is hier super streng en het gaat allemaal niet zo snel. In onze planning stond dat we rond 13:00 zouden vertrekken richting de Grand Canyon, uiteindelijk werd dat 14:30.. Na nog steeds amper een oog dicht te hebben gedaan.
Onze auto konden we ophalen bij Alamo. Niks op aan te merken tot nu toe! Onze nieuwe Nissan Maxima met maar 7 Mile op de teller, voldoet ons prima!

Na bijna 9 uren rijden komen we aan bij ons motel bij de Grand Canyon.
Het is nu 00:00 Amerikaanse tijd en inmiddels zijn we meer dan 48 uur wakker. KAPOT zijn we.. Tijd om te slapen.

Weltrusten!

• 28 Augustus 2016 - 10:34

Mama:

Leuke foto's. Het lijkt alsof je je eigen verslaggever hebt meegenomen.