Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Niki Nijboer - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Niki Nijboer - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Niki

27 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Goodmorning!

Vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan om een stuk van Yosemite National Park te gaan bekijken. Ook hiervoor moesten we van te voren bekijken wat we precies wilden zien omdat het zo ontzettend groot is. Bij de ingang krijg je een kaart met een route waarop alle uitkijkpunten staan beschreven. We hebben gekozen voor Yosemite Valley en wat stukjes er om heen. Dit gedeelte van Yosemite staat vooral bekend om de hoge watervallen! Klinkt leuk he? Nou! dat dachten wij ook.. helaas stonden ze droog en kun je hier alleen in het voorjaar van genieten.. Dan smelt het ijs boven op de bergen/rotsen en ontstaan er dus die prachtige watervallen.. jammer. Maar ondanks dat was de natuur prachtig! Wilde eekhoorntjes die naar je toe komen.. Hoge rotsen.. alles mooi in bloei en groen..
Helaas dus niet de mooie watervallen, op naar het volgende punt! "Glacier point" Hiervoor moesten we weer ver naar boven en ongeveer 45 minuten rijden. Van boven keek je uit op de vallei en de 900 meter hoge bergwand genaamd "El Capitan" Ook hier is het uitzicht weer geweldig!

Inmiddels is het 16:30 en we besluiten om weer richting ons motel te gaan. We eten steeds zo laat en na al die uurtjes in de auto, is een keer op tijd naar bed ook niet verkeerd!
We hebben gegeten bij een Thais restaurantje in Sonora. De bediening was iets minder vriendelijk maar het eten was heerlijk!
Het drinken van frisdrank in restaurants is lastig voor buitenlanders. Ze schenken dit uit een soort spuitslang waarbij de frisdrank is gemengd met water, Amerikaans water.. Wat echt NIET te drinken is als buitenstaander. Het smaakt en ruikt naar chloride, lijkt me niet gezond.
Tip van Jip: Bestel altijd frisdrank in een flesje en vraag om een glas zonder ijs.

Weltrusten!

• 31 Augustus 2016 - 11:57

Edith:

Eindelijk een foto waar jullie met z'n tweeën op staan. Waarschijnlijk hebben jullie er meer, maar niet op deze reisblog geplaatst.
    Frisdrank uit een 'tuinslang' is mij bekend (Jamaica), maar niet met een chloorsmaak. Dat ligt waarschijnlijk aan het water ter plekke. Als je ook nog ijsklontjes gebruikt wordt de chloorsmaak alleen maar versterkt, want die ijsklontjes zijn natuurlijk van datzelfde water gemaakt.
    Yosemite National Park ziet er mooi uit. Worden hier ook westerns opgenomen?
    Jammer, maar begrijpelijk i.v.m. dat er geen watervallen zijn in deze periode van het jaar. In het voorjaar maar opnieuw naar deze plek? Of ... iets 'dichterbij' naar de Niagaravallen bij Buffalo.