Death Valley National park - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Niki Nijboer - WaarBenJij.nu Death Valley National park - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Niki Nijboer - WaarBenJij.nu

Death Valley National park

Door: Niki

Blijf op de hoogte en volg Niki

26 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken uit Las Vegas, richting Death Valley National Park.
We wilden dit park in eerste instantie overslaan omdat we (volgens marcel...) heel kort in Amerika zijn. Het is mijn eerste "roadtrip" en voor iemand die haar vliegangst heeft overwonnen en voor het eerst niet echt last heeft van heimwee, vind ik het lang genoeg!
Op internet reageerden mensen verschillend op Death valley. De een zegt, overslaan. De ander zegt juist dat je dit niet moet missen.
Om geen spijt te krijgen zijn we toch maar voor de tweede optie gegaan!
Tips zoals, een volle tank, flessen water en iets te eten meenemen hebben we ook netjes opgevolgd; "prepare to survive" stond er letterlijk in het boekje. Dat klinkt wat overdreven, maar je hebt daar echt he-le-maal niks.

In het park zelf kun je er voor kiezen om de main road te volgen of zo nu en dan een andere weg in te slaan. Dit zijn vaak doodlopende wegen dus je moet dezelfde weg weer terug nemen.
De eerste weg die we zijn ingeslagen was richting Dante's View.
Dit punt ligt bijna 1700 meter boven de zeespiegel en om er te komen kom je langs een aantal stijle wegen en bochtjes, maar het uitzicht is fenomenaal!
We zijn er ook af gegaan bij Badwater Basin. Badwater Basin is het laagste punt van Noord Amerika en ligt 885 meter beneden de zeespiegel. Het is er MEGA warm maar super indrukwekkend om te zien.
Wanneer je door dit national park rijdt, heb je een beetje een mars-/maanlandschap gevoel. Niet dat ik daar ooit ben geweest.. maar het lijkt op de plaatjes die je op internet altijd ziet...
Al met al was het daar super warm maar voor mensen die het willen overslaan.. zeker NIET DOEN! Zonde..

Na weer behoorlijk wat kilometers te hebben gemaakt (inmiddels 1800 mile op de teller...) zijn we via Yosemite National park naar ons motel gereden. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan... het was inmiddels donker en onze GPS leidde ons naar een of ander punt ergens midden op een snelweg... bijna een half uur te ver doorgereden! Het was inmiddels 20:00 voordat we eindelijk ons motel hadden gevonden! Nog niet gegeten... en een hele dag gereden... Ik was er chagerijnig van! Ja sorry.. dat heb ik nou eenmaal als ik niet op tijd eet.. Gelukkig zijn er in Sonora, het plaatsje waar we slapen, genoeg restaurantjes te vinden!
Heerlijk gegeten en nu lekker op bed. Morgen weer op tijd vertrekken richting Yosemite National Park.

See ya later!

• 30 Augustus 2016 - 07:47

Mama:

Blij dat ik pas achteraf lees over steile wegen en bochtjes....

• 30 Augustus 2016 - 10:00

Edith:

Een goede beslissing om Death Valley niet over te slaan. Aan de foto's te zien toch wel indrukwekkend. En dat zijn nog maar 5 foto's. Jullie hebben er vast veel meer.
    Vervelend dat de GPS jullie in de steek liet. Gelukkig bleef het beperkt tot 20.00 uur en niet ergens halverwege de nacht of zo. Het was vast al donker. Jullie bevinden je op 45 graden NB. Dat is ongeveer ter hoogte van Zuid Frankrijk en het noorden van Italië. Daglicht gaat op die hoogte snel over in helemaal donker.
    Goed om altijd water bij je te hebben. Ha, ha, hoor (lees) wie het zegt!
    Het was weer leuk om mee te genieten met jullie reis. Ik ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Jullie zitten nog maar op de helft van de vakantie. Er komt vast nog meer moois.
    Veel plezier!!